Sin City, part 1!

Jeg har vel lovd dere updates fra Vegas, så here it goes!

Onsdag, dag 1:

Vi sto opp og spiste frokost klokka 3 på natta før vi pakka siste rest å kasta koffertene i bilen. Snille Jason sto opp midt på natta å kjørte oss til flyplassen. Heldigvis skulle vi fly fra flyplassen her i Westlake, så vi slapp å kjøre en time til den jeg landa på når jeg kom hit. Phu!

Sjekka inn og alt gikk greit. Mellomlanda i Chicago før turen raste vidre til Las Vegas. Vi reiste fra slaps og kulde og kom til sol og varme. Jippi!

Hotellet vårt lå et stykke ned på the strip, men det var ingen hindring! Jeg hadde handla med joggesko til turen. Her skulle det gåes!

Hotellet vårt het:

Å så sånn her ut:

Vi fikk ikke sjekke inn før klokka 3 på dagen, men fikk heldigvis levere fra oss bagasjen når vi kom. Litt skifting av yttertøy og vi var klare for:

Siden Vegas er 3 timer etter Westlake var klokka bare halv 10 på morgenen når vi landa, så vi hadde hele dagen foran oss! Selvom vi var kjempe slitne etter å ha vært oppe nesten 12 timer, kunne vi ikke kaste inn håndkledet med en gang.

Fikk anbefalt hard rock av en på flyet, både som restaurant og uteplass, så vi satte nesa dit for å få oss litt mat.

På veien dit møtte vi mange rare skapninger. Bla. Grinchen:

Elmo:

Som fridde til meg. Jippi!

Og den ekleste spiderman i verden! Yuk.

Vel fremme på Hard Rock ble vi tatt imot av verdens kuleste servitør som snakket om alt og ingenting og kalte oss gale nordmenn. Det jobbet vist en norske der, men han så vi aldri noenting til. Servitøren vår gikk gjennom menyen med oss og vi bestemte oss for burger. Yummy in my tummy!!

Gunhild gjemmer seg bak menyen:

Mens jeg gladelig viser frem det fine gliset mitt:

MAAAT:

Vi fant ut at vi måtta ha dessert også, siden vi var på ferie. Fikk se dessertmenyen og bestemte oss ganske fort for denne sjokolademoussetingen med sjokoladesaus og peanøtter. NAM!

Siden vi var ganske så stappa etter burgeren, bestemte vi at vi skulle dele en. Å bra var det, for vi greide ikke å spise hele da heller. Ups!

Litt overalt i restauranten og i butikken i første etasje hang det litt forskjellig fra forskjellige rockestjerner. Bla. dette sitatet etter the beatles:

Og denne gitaren etter Steve Vai:

Etter dette besøket var vi med andre ord gode og mette og klare for Vegas!!

En Harley Davidson restaurant med en motorsykkel kommende ut av veggen:

Bellagio:

Mer Bellagio:

Caesars palace:

PARIIS!

Triumfbuen:

Og selvfølgelig eifeltårnet:

På turen oppåver møtte vi flere skapninger.

Svampebob:

Minni Mus:

Homer:

Og Bernt og Erling:

Vi så også to gateshow på tur opp. Ene gruppa turna og andre gruppa spilte på søppel. De som spilte på søppel var best.

Turner nr. 1:

Turner nr. 2:

Turner nr. 3:

Og "The junk drummers!":

Mens vi koste oss med show tikket klokka sakte men sikkert mot innsjekkingstid, og vi gjorde oss klare til å luffe ned the strip igjen for å freshe oss opp litt før vi skulle ut å spise middag. Men siden vi begge var så slitne ble middagen så fancy som dette etter dusjings:

Hotellet vårt by night:

Og med film på senga endte første dagen i Las Vegas. Vi var begge to helt utslitte etter en dag med reising, tidsforskjeller og gåing, så vi tok kveld med god samvittighet. Vi skulle jo trossalt opp igjen klokken 6 neste morgen for å dra til GRAND CANYON!!